Tidningsrubriker!

Sitter och fördriver tiden i väntan på Jossan, läser vi föräldrar och hittar minst två artiklar som fångar mitt intresse. "Är ditt barn i trotsåldern?" Ehhh...nej, mitt barn har trotsat sedan hon föddes. Just den här artikeln handlade om trots vid nattning. Det är exakt det momentet som har varit Bellas favorittrots, sedan dag 1. Då frågar jag mig, om det finns en speciell ålder där det trotsas, betyder det att det blir värre? Hon hatar att lägga sig och försöka sova, hon har alltid gjort det och jag kan inte se att man kan försöka trotsa det mer än vad hon har gjort.
Den andra artikeln som fångade mitt intresse var "den laddade flaskmatningen", där står ett antal teorier om varför så många har problem med det. Jag köper det när det gäller barnmorskor och på BB där dem tvingade på mig en bröstpump och drog i mina stackars tuttar till vansinne men "vanliga" människor? Vem bryr sig om man ammar eller flaskmatar? På riktigt? Läste att det är vanligt att flera föräldrar inte vågar berätta att man flaskmatar. Även jag förväntade mig en uppläxning när jag berättade på BVC om hur jag valt att göra, och jag blev glatt överraskad när min BVCkontakt bara sa: va bra att ni har hittat något som passar just er.
Jag säger: gör det som passar er bäst mammor! Jag själv blev ammad i minst 9 månader och inte är jag en friskare och tryggare person för det. Faktum är att alla mina syskon blev ammade och minst 2 av 4 syskon i syskonskaran har blivit lite kokko ändå.

Kommentera inlägget här :