Egentid är shoppingtid

Sjuklingen är fortfarande sjuk, det suger verkligen men sedan febern försvann vet jag faktiskt inte vad för sorts sjuk hon är men jag vet att hon inte är sig själv av följande orsaker:
Hon somnar lätt, nästan direkt när man lägger ned henne.
Hon vill inte äta.
Hon kan inte vara i samma rum som mig utan att gnälla eller gråta, dra i mig och vill vara PÅ mig hela tiden.
Hon gråter så fort något inte går som hon tänkt, t.ex. när hon försökte vända sida i en bok.
Hon somnade utan gråt, panik och skrik när P la henne på dagen.
Jag klarade inte av gnället och sjukligheten så jag var tvungen att sticka iväg själv och passade på att shoppa lite till mig själv eftersom jag sällan har tid att prova när jag har lilla monstret med mig. Det blev en höstig tröja från H&M och ett par svarta jeans från topshop, det kan ha råkat slinka med en jacka till Bella också som jag hittade på Zara. Timmarna som jag fick för mig själv gjorde susen, när jag kom hem så var det underbart att få plocka upp min lilla tjej.
Appropå höstig tröja så längtar jag till höstkläder och jobb nu. Jag känner att jag har gjort mitt som mammaledig och har inte så mycket mer att ge på den fronten. Det har varit the time of my life men nu vill jag tillbaka till det riktiga livet och jag ser fram emot jobb, dagis, vardagen och allt därtill.

Kommentarer :

#1: Sara

Äntligen köper du nåt till dig själv!!

skriven

Kommentera inlägget här :