Stolt, stoltare, stoltast

Skön kväll hos familjen muppsson. P sover, Bella sover och jag kollar på film. Det händer väldigt, väldigt sällan, att jag kollar på film alltså. Det är egentligen inte min grej eftersom jag blir så rastlös och ogillar att bara dega i soffan. Glömde att berätta om ett annat köp i dag, jag var på en barnsecond hand i sjöstan och kikade lite. Hittade då en svart brio lära-gå-vagn, precis en sådan som vi tänkte åka och köpa i helgen för 299 kr. Den här fick jag för 95 spänn, som hittat! Duschade av den och nu är den som ny. När jag ställde den framför Bella så började hon gå direkt. Så duktig min lilla tjej!
Hon kan så mycket, hon kan numera både vinka, peka och klappa händerna. Man blir världens stoltaste när hon gör något nytt, jag trodde aldrig att man kunde bli stolt över något sånt. Jag trodde att man kanske blev det om ens unge tackade nej till droger eller gick ut nian med A i alla ämnen men uppenbarligen räcker det med en vink eller två för att man ska vilja berätta det för hela världen, ringa sina föräldrar och skicka videoklipp till halva sin telefonbok.
Nu börjar filmen igen, vi hörs i morgon.

Kommentera inlägget här :