Mammor som hänger

Hellu.
Är hos min mor, och Bellas mormor, idag. Bella har precis somnat och jag och mamma äter choklad i soffan.
Har verkligen fått choklad-dille, häromdagen sa jag till P, jag är helt besatt av choklad, är jag preggo eller?! Hans svar på det var: är du preggo så lämnar jag dig, alternativet är att jag går under. Det här med spädbarnstiden är inte riktigt hans grej.
Men strunt i det nu, nu vill jag prata om mig själv. Har varit ute i solen i princip hela dagen, på vägen till mamma stannade jag hos Chris i rosers. Vi köpte lunch och satte oss i lekparken, precis bakom vårt gamla hus. Det kändes jätte konstigt att jag satt där, i ett ombyggt men ändå så bekant område där jag lekt så många ggr i mitt liv. Bodde i rosers från nyfödd till 17-18 år. Gick på dagis och skola där, hittade mina finaste vänner där som jag än idag har kvar. Däremot skulle jag aldrig vilja flytta tillbaka. Det är inget fel på Rosersberg men det är inget för mig. Jag tycker alltid att det är så skönt att komma hem när man har varit där. Samma när jag var här hos mamma ute på landet, älskar att vara hos mamma men ruttnar efter en dag på att vara här. Längtar hem till trafiken, tunnelbanan, människorna, affärerna och givetvis hem till mitt hem. Det kan ju låta ytligt och som att jag försöker vara storstadstuff men så är det inte, det är bara ett tecken på att jag trivs och har hittat hem.
Här hos mamma har vi bara solat, käkat och lekt med Isabella. Älskar att se min mamma och min dotter umgås och gosa, det är en enorm lycka.
Nu blir det mer choklad och mammahäng.
Trevlig kväll!

Kommentarer :

#1: Blöjbudet

besök gärna vår hemsida

www.blojbudet.se

hemleverans av blöjor,barnmat,välling.m.m

skriven

Kommentera inlägget här :