Familjedag

Idag har vi varit så sjukt husliga samtidigt som vi har fått massa oväntade besök. Husligheten är att vi har fixat altanen. Vi har tagit bort trallen, rensat rabatterna och sopat rent. Vi har varit ute hela dagen, har varit underbart och jag är helt slut av allt fixande och solande. De oväntade besöken var först frukost/brunch med pappa, hans sambo Lena, syrran och ville. Dem hängde sedan här typ hela dagen vilket var underbart för då fick jag och P händerna fria, dvs. Bellmanfria. Sedan kom P's föräldrar cyklande och parkerade på altanen och jag njöt varje sekund av att ha huset fullt av familj. Därefter kom Carro och Chris med hennes lilla Alexander. Dem bor ju långt åt heeeee..... men hade varit på hundutställning i krokarna och passade på att kika in hos oss, det gjorde dem helt rätt i tycker jag.
När vi för någon timme sedan blev fria från gäster sa P till mig: "det här måste väl varit din bästa dag, eftersom vi har haft folk här från morgon till nu?!" Ja, P det stämmer bra, jag älskar att ha familj och vänner här.
Helt oväntat har Bella också fått presenter. Farmor hade med sig en underbar liten klänning och moster Sara+Ville hade köpt en bankbräda (om det nu heter det) som jag hade kollat in tidigare och sagt att Bella önskade sig. Tack hörrni för jättefina grejer.
I morgon fortsätter altanprojektet med soptippsslängning och sedan inköp av utemöbler.
Happy torsdagskväll!

Kommentera inlägget här :