Barnfritt

I dag lämnade jag Bella med sin pappa några timmar. Jag och Jossan åkte in och satte oss på Norrmalmstorg och beställde in ett glas rosé till lunchen. Vi satt länge och snackade massa utan att behöva mata någon, plocka upp saker som kastas ner, lyfta upp någon och annat fix och trix som konstant är när man har sin lilla med sig. Säga vad man vill men det är skönt att få några barnfria timmar då och då.
Efter lunchen tog vi en tur på Livly där ett sött litet set kläder fick följa med hem till Bella. Jag hittade även en jacka på Cos som jag blev kär i, kunde inte låta bli att köpa den, bild nedan men den är mycket snyggare live, den kändes så himla jag.
När jag kom hem med allt jag shoppat (det blev även en klänning från Mathilde och en mascara från Helena Rubinstein) så sa P: jag ska också låtsas att jag har pengar och gå ut och shoppa som du gör. Men faktum är, vill jag säga till mitt försvar, att jag lägger aldrig pengar på något annat. Jag köper aldrig dyr inredning (något ljus här och där), jag reser nästan aldrig (eftersom jag hatar att flyga), jag går aldrig ut längre och varken dricker eller käkar middagar som förr och dessutom håller jag på att sälja min bil eftersom jag typ alltid åker kommunalt så jag har aldrig några dyra bensinräkningar längre (tar P's bil när jag behöver). Jag har därför råd att shoppa som jag gör för det är i princip det enda jag lägger pengar på.
Tänkte på det, jackan kostade som en utekväll ungefär, så mycket mer värt med en snygg jacka.
Hej då.

Kommentera inlägget här :