Det här med familjegrejer

Tog en fin dagens bild men blogg.se appen har fjongat ur (igen!) så nu skrev jag till blogg.se att fixa ba! Jag lägger ju upp bilder från mobilen och utan app funkar det inte. Får se om den börjar fungera ikväll, nu skriver jag från paddan. Annars så händer här inte mycket ikväll. Pratade precis med P om resa i sommar, om vi ska åka? Vart vi ska åka? När vi ska åka? Osv. fick fan inte mycket till respons där inte, kul när man har så fin kommunikation i förhållandet. Funderar på att ta den här diskussionen med ytterdörren också, det brukar ge mig ungefär lika mycket. Hehe återigen, tur att inte P läser bloggen. Vad som händer i helgen är fortfarande oklart, vi har inga direkta planer. I morgon snackade vi om att göra någon familjegrej, fast vad? Jag är inte så sugen på att typ packa en ryggsäck och leka mamma, pappa, barn. Jag försöker, jag försöker vara en sån. Jag säger till P att vi måste göra mer sådant men sen när vi väl kommer till skott så tänker jag bara, no thanks, ta mig härifrån. Fast man kan ju göra saker med familjen som är roliga, eller? Jag tror kanske jag uppskattar det mer sen, när man hittar på saker som Bella tycker är kul, när hon kan börja välja aktivitet, allt hon blir glad av blir ju i regel jag glad av, det blir så mycket roligare då. Då minsann kommer den här mamman dra ut med både pulka och matsäck om det är det hon vill.

Kommentera inlägget här :