Mitt löfte.

Hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej.
I går kväll bestämde jag mig för att jag ska bli em bättre mamma. Alltid när vi är hemma, oftast förmiddagar för sen brukar vi alltid hitta på något, så ska jag sluta fixa, plocka, städa, diska, tvätta etc. etc. hela tiden. Alltså jag ska inte sluta med det helt men jag ska sluta vara så besatt av att det ska vara perfekt hemma hela tiden. Jag ska ta all den tiden och lägga på min lilla tjej. Hon verkar inte lida av mitt fix för hon hänger ju på överallt i sin gåstol samtidigt som jag pratar och sjunger men jag ska vara mer MED henne, inte att hon ska vara med mig om ni förstår vad jag menar. Dessutom ska jag bli bättre på att sitta eller ligga med henne när hon ska förmiddagsvila för då sover hon längre. Ligger hon själv så sover hon bara 5-10 min och det är ju ändå jag som får lida för det sen. I vanliga fall brukar jag stress-tvätta eller stress-diska när hon vilar men det är fasiken viktigare att hon får sova ordentligt. Dessutom kan jag sitta och blogga med henne sovandes i famnen, som jag gör precis nu.
När skruttan vaknar så ska vi in till stan med Jossan och Vincent. Min tjej ääääälskar att gå på stan och gå i affärer 👍

Kommentera inlägget här :