Planerar ferre

Skulle blogga i morse, började på ett inlägg men blev avbruten av minstingen och har därefter inte haft tid.
Nu har vi semesterfikat hemma i soffan ned oss själva, Z spelar Xbox vilket är ok mitt på dagen när det regnar ute. Övriga dagar brukar vi vara ganska hårda med att han ska vara ute med kompisar och spela när ingen är hemma eller vid dåligt väder. Det har resulterat i att han flera ggr den här sommaren varit besviken på vädret som har varit kanon nästan varje dag.
Har suttit och planerat Bellas 1 årskalas här under dagen, det kommer att bli så bra. Bella kommer ha så kul på sin fest, men roligast kommer det bli för mig. Har längtat i snart ett år efter att få ordna hennes första kalas. Vi (läs jag) har bjudit Bellas närmsta ca 40 vänner och familj. Tjohej va kul! Vi kommet ta emot dem i omgångar pga. platsbrist. Bella ska få en ny klänning till sitt kalas, P ska stå för den men det är givetvis jag som väljer ut den. Har hittat en på Next som jag funderar på, svart/vit, skärp i midjan och med tyll. Temat blir, som väntat, rosa och tårtorna tänker jag rosa med rosetter i marsipan eller sugerpaste på samt ett band knytet runt i en annan rosa nyans, kanske cerise, kanske att rosetterna och bandet får samma nyans. Längtar!
Tårtorna nedan gjorde jag och syrran till Bellas dop.

Kommentera inlägget här :