Heja den shoppande kvinnan!

På riktigt, är det bara jag som kollar Ullared? P tycker det är värdelöst och han säger att jag är en ullaredsmänniska. Hur som helst, i dagens avsnitt berättar Boris om hur dem ska sysselsätta männen när kvinnorna handlar, blir männen uttråkade tappar kvinnorna energin att shoppa och Boris intäkter minskas men nu har han den ultimata lösningen. En sportbar är på gång i varuhuset och jag fullkomligt älskar den stereotypa bilden Boris ger av män och kvinnor.
-här kan männen sitta och kolla på fotboll, trav eller hockey med en pilsner i handen medan deras fruar shoppar.
Det är en underbar beskrivning av hur det klassiska rollerna ser ut och som motståndare av hen och andra påhitt kan jag inte annat än att applådera åt att folk fortfarande vågar göra skillnad på kvinnor och män i andra aspekter än rent biologiska.
Nu kanske den överdrivna genusdebatten har börjat lägga sig lite men fortfarande tycker jag mig höra ett visst ifrågasättande när man säger att vi inte delar på föräldraledigheten eller att jag köper tjejkläder till min tjej. Det är helt otroligt att något som passar vår familj så bra kan vara stötande för somliga. Nä, jag säger gör som ni känner, köp de kläder ni vill och tjejer, tuffa till er lite istället för att ta till feministvapnet det är mer troligt att det höjer er lön än något löjligt genusargument. Och funkar inte det så testa lite läppstift och push-up ;)

Kommentarer :

#1: mats

Tack för detta befriande blogginlägg :)

skriven

Kommentera inlägget här :