Ny sovrutin

Go kväll!
Har precis nattat Bella i ca 50 min exkl välling och soffmys.
Vi har börjat lägga henne i egen säng, dels för att hon klättrar, ställer sig och dyker ner från våran säng och dels för att P ska få flytta tillbaka in till sovrummet. Det går väl sådär, hon verkar iof gilla sin säng men hon vill inte sova (vilket hon egentligen aldrig velat oavsett vart och när) utan hon vill stå eller sitta och leka med napparna. Jag kör enligt metoden: hon-får-leka-och-stå-tills-hon däckar-medan-mamman -ligger-i stora-sängen-och-tittar-på-eftersom-hon-blir-ledsen-om-jag-lämnar-rummet. Hur som haver, nu sover flickebarnet.
En annan effektiv metod är att P går in och försöker natta för då blir hon ledsen och därmed tröttare och somnar fortare men jag föredrar den andra metoden.
Förstår för övrigt inte de som kör sånna där gråtningsmetoder, ja det är sant, det finns sådana. Att man går ut ur rummet och barnet får gråta sig till sömns. Jag blir ledsen bara av den tanken, gråter barnet då tar man väl för fasiken upp och tröstar!
Nighty!


Kommentera inlägget här :