Tom Tits

Idag åkte våran lilla familj på fyra till Tom Tits i sällskap med storebror inkl fru och två grabbar (värdfamiljen från grillningen igår).
Tom Tits var inte lika roligt som man minns det, sist jag var där var jag väl kanske 10-12 år, men ungarna verkade gilla det och det är ju det viktigaste (eller?). Oavsett vad vi gör så uppskattar jag dagsutflykter, jag fixar helt enkelt inte en hel dags hemmahäng om det inte är att man har gäster och fixar med mat och annat.
P är på någon slags tillställning ikväll. Jag och båda barnen har haft jätte mysigt. Vi satt och lekte med låtsasmat när Bella plötsligt släppte det stöd hon stod med och stod ett bra tag utan att hålla i något, jag och Z jublade och klappade händerna och då satte hon sig givetvis direkt. Under vällingen, som typ tar 30 min för Bella att dricka när hon efter var tredje klunk ska krypa runt och göra något, låg Z bredvid henne och sa: nu får Bella klättra på mig hur mycket hon vill och det är precis det hon älskar allra mest, att klänga och klättra på sin storebror. Hon blir alltid helt till sig kring honom och tycker att han är världens roligaste person. Jag satt och blev helt varm i hjärtat. Även om han inte är min så blir jag så glad när Bella och han busar, självklart för att jag ser hur mycket Bella älskar det men också för att dem är så himla fina tillsammans.
Säger bara: pheeeew att P hade en son med sin in i vårt liv för då slipper jag skaffa fler barn och Bella har ändå ett syskon. Syskon is the shit!
Hej då från en lyckligt lottad mamma/bonusmamma.

Kommentera inlägget här :