Det här med drömmar!

Morning gott folk!
Är så trött, min dotter ville inte somna om kl 6 i morse så det var bara att kliva upp med morgonmonstret.
Jag känner mig lite skakad den här morgonen pga. nattens drömmar. Har drömt så obehagligt hela natten, vaknade först vid 1 då drömde jag om min farmor (som gick bort i höstas) och farfar och att farmor var påväg att gå bort men på ett läskigt sätt samma med farfar :( Någon av dem skulle drunkna och jag kom ihåg att min pappa bad om hjälp för att hålla koll på dem. Någon i drömmen kom springande för att hämta pappa och då visste jag att något skulle hända.
Vid 4 vaknade jag för att mata Bella, då hade jag drömt att jag och P kollade på en läskig film som handlade om vad som hände när man dog. Man kom till en annan värld och fortsatte leva men hade man varit ond så blev man vanställd och allt omkring en som man såg blev läskigt, alla människor och allt hus, affärer, djur såg konstigt och sjukt ut.
Nu när jag vaknade sista gången hade jag drömt att jag var på ett sjukhus och stod i receptionen och sköterskan frågade om mitt ärende och jag sa att jag skulle fotas (???). Jag fick fylla i ett formulär som var delvis ifyllt där det stod: dotter, död. Frågade varför det stod så och dem förklarade att dem var tvungna att vänta 2 veckor innan dem kunde ändra det för att se om hon skulle överleva. Då kom jag på att jag hade kört bil med henne i selen och krockat och det var därför jag var där. Satt i väntrummet då kom Tobbe, min storebror (som hade en del i första drömmen också på något sätt) och han skulle också fotas.
Det där med fotona fattade jag aldrig men Guuuuud vilka läskiga drömmar.
Nu när jag satt och skrev detta så hör jag på Nyhetsmorgon att dem idag har en drömtydare i programmet, hur konstigt är inte det också???
När jag skulle somna om efter varje dröm försökte jag tänka på annat och då låg jag och tänkte på klädshopping, det funkar nästan varje gång.

Kommentera inlägget här :