Zzzzzz hos familjen småbarn AB

Idag blev det ingen dagens för vi har bara skruttat hemma sen vi kom hem. Mamman har städat och tvättat, lilla grisen har mest hängt på magen och i babysittern. Det låter lite klyschigt men jäklar vad det går fort och händer grejer med henne. Nu "pratar" och ler hon flera ggr om dagen. För bara några veckor sedan satt jag och grimaserade, gapade och gjorde allt för att få lite kontakt. Nu räcker det oftast med att titta på henne så får man ett leende. Jobbar på talet nu, meningen: "mamma är bäst, ingen protest" bör det lilla geniet lära sig att säga snart.
Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och sover. P och storebror sover sedan länge, jag ska nog ligga i soffan ett tag till och glo på tv. P jobbar och går förvisso upp tidigt med han är en sån tröttmössa den där mannen. Ibland tänker jag, "fasiken, sov inte bort livet!" och med livet menar jag att sitta uppe med mig och kolla på tv. I morgon står lunchbjudning på schemat, mina grannar och nyfunna vänner Josefine och Lisa kommer över med sina små troll. Det blir en mysig dag.
Sov gott därute.

Kommentera inlägget här :