Livet bakom de nerdragna rullgardinerna.

Innan Bella flyttade in här så bäddade och fixade jag hennes säng så fint men det var typ förgäves. Hon får inte sova med sitt täcke pga. min överdrivna rädsla för att hon ska bli för varm så hon har en ful värmefilt som inte är värd att bäddas. Det kan tyckas motsägande att hon har en värmefilt då men det är för att värma upp sängen innan läggdags sen åker givetvis sladden ut. Filten får hon ha till brösthöjd ungefär så hon inte drar över den över huvudet och blir kvävd. Jag räknar dagarna till man kan sluta oroa sig för sådant men jag förstår ju att den oron bara kommer bytas ut mot något annat. Hur som helst, innan hon kom tänkte jag att hon kommer ha en fin, mysig och varm liten hörna i vårt sovrum. Bäddat med söta gosdjur och hennes fina gripsholmlakan men ena långsidan är borttagen så jag kan ha henne bredvid mig, filten är ful och sängen är konstant obäddad. Summan av det hela=man kan inte bo i en mäklarannons.

Kommentarer :

#1: mats

Du är, som man redan visste, ett riktigt duktigt
journalist/ författarämne..:)

skriven

Kommentera inlägget här :