Vi är inte en mysig familj.

Glad 3:e advent kompisar! Hittills har dagen spenderats hemma. Bellson har badat, jag har fått en disk, en tvätt och en dammsugning gjord. Går man upp kl 7 så har man tid med sådant, jag gillart.
P hoppade in på jobbet idag, en söndag! Det skulle jag aldrig göra. En rolig grej som är P i ett nötskal är att han har tagit massa extrapass under julhelgen och det är inte för pengarna i första hand utan snarare för att slippa alla 500 projekt som jag har bokat in. I vanliga familjer tar man ledigt kring helgerna för att vara med barn och familj. I vår lilla familj är det precis tvärtom P jobbar mer än gärna och jag drar runt med Bella till höger och vänster på mina grejer. Vi är verkligen inte en "åka-till-leklandet/badhuset-och-umgås-enligt-hur-det-ska-vara-familj". Vi är mer sådana som har väldigt olika intressen och gör vad vi själva vill. Vi har t.ex aldrig varit ute på en barnvagnspromenad tillsammans eftersom P är allt annat än en såkallad myspappa. Sånt är liksom inte våran grej. Däremot har vi en sak som är våran grej, som inte blir så mycket längre, att gå ut och testa nya restauranger och sitta på barer/pubar tillsammans. Det gjorde vi ofta förut och det saknar jag enormt för det var verkligen våran grej.
När Bella blir större kommer det bli fotbollsmatcher med pappa och shopping med mamma.
Här är hon min shoppingtokiga älsklingstjej, dra mig baklänges va söt hon är!


Kommentera inlägget här :