Kära i soffan eller irritation i varsitt rum?!

I kväll höll jag och P på att köpa något som skulle kunna sabba vårt förhållande. Vi var på media markt och köpte julklapp till Z. Vi börjar diskutera ny tv, tv till sovrummet. Vi pratade med en säljare, som nästan lyckades sälja en 3 cm smal tv till två lättlurade småbarnsföräldrar. Tack och lov sa han: fundera en minut så hjälper jag en kund så länge. Hade han inte sagt det är jag 100 på att vi sagt ja tack, one to go. Vi började istället fundera på hur tvn skulle påverka vårt förhållande samt vad vi egentligen ska ha den till. Verkligheten hann ikapp oss när P sa: du kan ju ligga där på morgonen med Bella och kolla på nyhetsmorgon och ha det mysigt. Årets skämt att hon bara skulle vilja ligga och mysa. Gällande mitt och P's förhållande så hade det troligtvis gått åt skogen när jag hade börjat klaga på att vi aldrig bara sitter i soffan tillsammans vilket jag tycker det är snålt med redan nu, hur fasiken snålt hade det inte då blivit med ännu en tillflyktsort för P?
Det absolut sjukaste och mest skrämmande med diskussionen inne på media markt var dock att jag och P var överens. Det händer i regel ALDRIG.

Kommentera inlägget här :