Ge mig mer jul, jag vill ha mer jul!

Känner mig nöjd med gårdagen. Brorsönerna/fasters älsklingar är klara, bästa mamman (alltså min mor, inte jag) är klar, Isabella är klar. Pratar om inköp av julklappar alltså. Nu är det bara bröder, syster och pappa kvar. Har jag glömt någon?
Vi firar ju alltid jul med min familj och med P's familj på juldan. På så sätt kan alltid Z vara hos sin mamma på julafton och med oss dagen efter. Jag tror det är en bra grej, att han slipper flänga runt och byta familj mitt under julafton.
Jag har svårt att tänka mig att inte fira med min sida på självaste doppare dagen, jag ruckar sällan på mina traditioner, allra minst när det kommer till familjehögtider. De betyder allt för mig och jag vill föra dessa vidare till min dotter.
Ja mina vänner, det kan tyckas väldigt tjatigt med detta julsnack men jag är tokig i den här tiden och i mitt liv finns inte ett uns av det senaste trendiga anti-jul-stressen. Ge mig mer julstress, I love it!

Kommentera inlägget här :