Att natta en övertrött.

Tjejkvällen pågår fortfarande men nu är det bara en övertrött men inte sovsugen och en övertrött samt sovsugen som hänger. Karin sover hos oss ikväll och har precis gått och lagt sig. Det är exakt sånna här kvällar, då Bella krånglar, går inte att lägga ner, vaknar av minsta lilla, och det är egentligen inte ens jobbigt och inte heller ofta, som jag känner det får räcka med ett barn. Då tänker alla, man glömmer det "jobbiga" men jag tror inte riktigt på det. Jag vill absolut inte vara gravid igen och har inte alls glömt hur det var. Att dessutom riskera att få ett barn som är vaket hela nätterna eller kanske kolik känns inte alls frestande. Jag har fått världens bästa tjej, som dessutom är väldigt lätthanterlig, men jag tycker att det är skönt att de första månaderna är över och längtar inte tillbaka till spädbarnstiden. Visst kan man ändra sig men som det känns nu så gör jag inte om det. Nu ska jag gosa med mitt hjärta, min lilla skatt som jag älskar till månen och tillbaka.

Kommentera inlägget här :