Längtar efter mina pengar.

Idag ska jag och Bellman träffa Lily och hennes snygga mamma Jennie. Det blir en promenad följt av ett besök på öppna förskolan. Apropå Jennie som jag jobbar tillsammans med så ringde vår nya försäljningschef mig i måndags. Jag har mailat lite önskemål till honom och vi har haft en dialog om hur det blir när jag kommer tillbaka. Jag kan tyvärr inte avslöja något då inget är klart men jag blev väldigt positivt överraskad av vårt samtal och fick något av en nytändning vid tanken på att gå tillbaka till jobbet i höst. Det har innan känts sådär, inte så lockande alltså, men nu är jag taggad när den dagen kommer. Dessutom längtar jag efter att börja tjäna pengar igen, man går verkligen back på att vara mammaledig. Eller det är klart att man skulle kunna leva snålare, jag anser att jag lever snålt i jämförelse med hur jag hade det innan, men jag kan bara inte vara ledig utan att få shoppa, luncha och fixa naglarna. Dessutom kan jag inte sätta på min dotter vad som helst så jag måste köpa massa kläder till henne, hur skulle det annars gå med dagens outfit?!
Om ni bara visste hur mycket jag har dragit ner på inhandling till mig själv. Det första jag tänker göra när jag börjar tjäna pengar igen är restylane i läpparna, längtar ihjäl mig efter att få spruta in lite gift. Sorry pappa, som jag vet avskyr sådant, men det kommer att ske.
Nu vaknar Rebecca junior.
Hej så länge!

Kommentera inlägget här :