Mammor i grupp.

I dag, precis som de senaste fredagarna har jag och Bellson varit på mammagrupp. Vi är 7 mammor och ett gäng ungar som ses på BVC varje fredag. Jag tycker man börjar få en uppfattning om alla nu och måste säga att det är riktigt trevliga tjejer, alla är dessutom förstagångsmammor. Det finns hur mycket som helst att diskutera och ämnena är givna. Sömn, amning/matning, relationer, familjen, att vara mamma, vardagen, förkylningar osv osv. Jag gillar mammagruppen och kan nästan tycka att vi skulle ses lite längre varje tillfälle.
Jag säger det återigen, jag älskar livet som mamma och att vara mammaledig. Det passar mig utmärkt, jag är som gjord för att inte jobba.
Ikväll blir det tjejkväll här hemma P är på julbord och vi tjejer i familjen får sällskap av Karin.

Kommentera inlägget här :