Sura mamman

Sitter och leker med lilltjejen medan P är och hämtar Z med tillhörande farföräldrar på Arlanda. Rätt tråkig dag idag, började dåligt. Vi bestämde att jag skulle få sovmorgon i morse men jag måste ju ändå gå upp och väcka P eftersom han inte sover med oss. Då säger han, ska bara gå på toa och jag väntar uppe med Bella tills han kommer. Det tar liksom inte 1 minut för honom så jag sitter där klarvaken och pigg och säger när han kommer ut att jag går också på toa när jag vaknar, utan att du tar Bella under tiden. Han säger då: jag kanske skulle tagit med henne, varpå jag svarar att jag skiter i hur du gör, bara jag hade fått sova vidare direkt, nu är jag ju ändå uppe. Jag blev jävligt irriterad och vägrade gå och lägga mig igen. Jag vet att detta INTE var ens en grej att bli irri över men sedan den starten på dagen har det typ bara gått utför, jag vaknade på fel sida helt enkelt. Dessutom har jag inte haft några planer idag, det har varit en hemmadag och dessa dagar tar knäcken på mig. Trivs jätte bra i vår lägenhet men orkar inte hänga här med samma gamla familj heeeeela tiden (jo, med Bella).
Nu har jag fått ur mig detta och ska försöka vara på bättre humör när Z kommer hem så han får komma hem till en glad och kärleksfull bonusmamma, eller smekmamma som han säger, oklart vart det uttrycket kommer ifrån. Ps. Såhär sa Z en gång: jag älskar alla mina föräldrar. Gulligt.

Kommentera inlägget här :