Sista egendagen

God morgon sista vardagen bara jag och Bella.
Känns sjukt att det mer eller mindre är slut på min mammaledighetstid som ensam vårdare på vardagar. Från i morgon blir det mer som semester och inte alls det här som jag är van vid och jag är en riktig vanemänniska så det här blir en omställning. Pratade med P om detta igår och det lät såhär:

Jag: fan, jag är orolig alltså, du kommer gå mig på nerverna.
P: jag vet att du är orolig, lugna ner dig.
Jag: men du kommer stöka ner och vara i vägen.
P: jag tror vi får en mysig sommar.

Efter den konversationen bestämde jag att jag ska lugna ner mig och att vi ska ha en mysig sommar.
Jag ska dock njuta av vår sista egendag tillsammans, utom i ca 1 timme för jag ska lämna Bella hos Jossan och Vince en stund när jag åker i väg och gör en grej. Återkommer efteråt med vad jag ska göra eftersom jag vet att min pappa läser mig blogg hehehe. Vill inte riskera att han försöker stoppa mig.

Här är vi: två nyvakna muppar.

Kommentera inlägget här :