Midsommar

Det blev inte riktigt som tänkt för mig/oss idag. Det var först och främst rätt oplanerat så när vi klev på båten började vi diskutera vart vi skulle. Vi bestämde oss för Utö och styrde båten ditåt. Efter ca 1 1/2 timme hade vi fortfarande en bra bit kvar, då var vi vid Dalarö. Vi var då ett sjukt hungrigt och stressat gäng som skulle missa majstången helt tyvärr. Vi la därför till på dalarö vilket i slutändan var tur för mig för hur skönt gäng det än var (det bästa partygänget) så blev det väldigt jobbigt för mig att ha med lilltjejen på båten. Hon ville absolut inte ha flytväst, hon kunde inte krypa runt, hon kunde inte sitta någonstans när vi åt osv. så allt blev bara ett jobb för mig. Jag beslöt mig därför att ta bussen hem till stan, P följde med och när jag sa att han kunde stanna sa han att han absolut åker, "vi åker hem som en familj" gulligt och skönt att ha hans stöd. Jag hade ju sagt att han kunde festa och dricka så tog jag Bella men det var fan inte kul att sitta där med alla festare och en liten 10-månaders i knät.
Hur som helst, maten var kanon, båten var riktigt schysst och sällskapet var bäst men det kanske är dags för mig att inse att det inte funkar att ta med henne på exakt ALLT. Inte för att hon tar skada utan helt enkelt för att det är jobbigt och obekvämt för mig.
De resterande på båten drog iaf vidare mot Utö och det gjorde dem verkligen rätt i för på Dalarö var det inte en människa, iaf ingen rolig.

Kommentera inlägget här :