Grannligan

Seriöst, jag är så sjukt utseende och shoppingfixerad så ibland är det bra att komma till insikt om det och fundera över andra värden. Nu är inte jag en sån som sitter och funderar över sådana värden utan det är mer att ibland ploppar en tanke upp i stil med "vad bra jag har det ändå". Jag har min fina stora familj, min egen lilla familj, många nära vänner samt de bästa grannarna man kan önska sig. Exakt sånna grannar man vill ha, sånna som man inte bara kan låna mjölk av utan man kan låna en plattång typ. Man kan inte bara lämna sin extranyckel utan man kan lämna sitt barn och framförallt, man behöver inte sitta och diskutera om vad som borde planteras på innergården utan man diskuterar ALLT från babyns spya till vilken färg naglarna ska få nästa gång. Det kallar jag värdefulla grannar.

Kommentera inlägget här :