Sluta skilj er börja leva.

Ofta när folk separerar eller skiljer sig så tycker jag att man hör saker som: nu kan jag äta när jag vill, käka ute, gå på stan när jag vill, ta ett glas vin med kompisarna, göra vad jag vill hemma, ta hand om mig själv/tänka på mig själv, kolla på vad jag vill etc, etc. När jag hör det så tänker jag att det inte var en dag för tidigt att en separation ägde rum. Om man inte får äta när man vill eller om man slutar tänka på sig själv så anser jag att man inte är i ett förhållande utan snarare ett fängelse.
Kollar på ett typiskt TV3-program, småstadsdrottningar, och en av dessa drottningar berättade precis att hon var nyskild och helvild. Jag tänker aldrig sluta vara vild, förhållande eller ej. Kan inte förstå det där med att sluta leva för att man gifter sig eller får barn. Inte undra på att skilsmässor och otrohet är så populärt. Ut och va vilda nu alla par, med eller utan varandra!

Kommentarer :

#1: Chris

Härligt inlägg... Ja verkligen,ha ha äta o göra allt som man skulle vilja.. När i förhållandet slutar man med det man gjorde innan?! Och varför slutar man med det? Tar livet slut.. Hur tänker man då.. Jag kommer inte sluta leva.. Problemlösning= kommunicera med sin partner, gör roliga saker tillsammans.. Tid= planering o vilja.. Allt går om man vill ;)

Svar: Eller hur, man är ju fortfarande en egen person även fast man är vi.
Isabella

skriven
#2: mats

Så rätt du har :)

skriven
#3: Veronica Jakobsson

Jag gillar ditt inlägg, jag blev inspirerad och kommer att göra ett inlägg i min blogg om samma ämne om det är okej ? :)

Ha en trevlig dag med julkorten!!

Svar: Självklart är det okej, kul!
Isabella

skriven
#4: Annica Bladsjö

Tänk att du har blivit så klok........Allt du skriver är riktigt bra!

skriven

Kommentera inlägget här :