Att amma

Det här med att inte amma. Innan jag valde att inte göra det trodde jag verkligen att många skulle ha åsikter om det (eftersom det är det man läser) men jag har bara fått positiv respons från folk när jag berättar hur jag valde att göra. När jag berättade att tuttarna var fullproppade av mjölk, att hon visst kunde suga, att jag inte alls fick ont eller hade sår och att hon blev mätt. Jag berättar också för folk att jag tyckte det var fruktansvärt att amma, att hon satt fast på mig, att jag var låst och inte kunde bestämma över min kropp eller vad jag skulle äta/dricka. Exakt det som var det värsta med graviditeten som jag var så överlycklig över att det var över när lilla prinsessan kom ut. Jag kände mig faktiskt som världens bästa mamma när jag slutade amma (efter 2 veckor) och det är precis vad jag känner fortfarande. Världens bästa mamma med världens finaste, tryggaste, friskaste, gladaste lilla tösabit.

Kommentera inlägget här :